Geoderma – živý plášť planety Země

dokument, skryté titulky

ÚT 15. 1. - 14:15 Moje pořady
Geoderma – živý plášť planety Země - Dokument. Půda provází život na Zemi a člověk by bez ní nemohl existovat. Pojďme si opravdu zblízka prohlédnout svět pod našima nohama. Připravil I. Stříteský

Půda provází život na Zemi a člověk by na této planetě bez ní nemohl existovat. Vzácná nebo obyčejná, živá či neživá, ztrácená a nenahraditelná. Co dnes vlastně o půdě víme? A jak s tímto poznáním nakládáme? Jak se člověk stará o pokožku naší matky Země, o geodermu? Na tyto otázky odpovídá průvodce dokumentem, půdní biolog Ladislav Miko. Zásadním činitelem, který půdu spoluvytváří, je život. Blízko nás v půdě žijí statisíce druhů organismů nejrůznějších tvarů a velikostí. Přesto je pořádně téměř nikdo neviděl. A právě do pozoruhodného mikrosvěta půdy a půdních organismů nás zavede náš průvodce. Setkáme se v něm s bizarním prostorem obývaném bakteriemi, houbami, žížalami, mravenci, mnohonožkami, stonožkami a dalšími živočichy, i s organismy, viditelnými pouze pod zvětšovacím sklem nebo mikroskopem, jako jsou chvostoskokové, pancířníci, hmyzenky, vidličnatky, drobnušky, roupice či miniaturní plži. Ti všichni se podílejí na tvorbě půdy rozkladem organické hmoty. Bez půdních organismů a bez neustálé konfrontace zrodu a zániku by nebylo půdy, bez půdy a mrtvé organické hmoty by odumřely půdní organismy, zajišťující, že svět kolem nás není jen mořem odumřelé biomasy.

TV Max č. 3

Číslo vydání: 3
Vyšlo: pondělí 21. 1. jen za 15,90 Kč
Více o TV Max č. 3

TV Revue č. 2

Číslo vydání: 2
Vyšlo: pondělí 14. 1. jen za 13,90 Kč
Více o TV Revue č. 2

TV Plus 14 č. 2

Víme, co se bude na jaře dít v Ordinaci a Ulici.

Číslo vydání: 2